ORTADOĞU KOLEJİ FEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

ORTADOĞU KOLEJİ FEN LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ

Rehberlik  bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için  ilgili kişilerce yürütülen profesyonel hizmettir.

Ortadoğu Koleji Fen Lisesinde bu hizmeti yürütürken şu hususlara dikkat ediyoruz.

 

1)Rehberlik  bireye doğrudan yapılan tek yönlü bir yardım değildir.

2)Bireyin yapamadıklarını onun yerine yapmak değildir.

3)Bireyin sadece bir yönüyle ilgilenmek değildir.

4)Disiplin, yargılama ve ceza verme işi değildir.

5)Sadece bilgi aktarma işi değildir.

 

Okulumuzda yürütülen rehberlik hizmetlerinin amaçları,

 

Öğrencinin kendisini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına,

Gelişimine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri, toplumun beklentilerini tanımasına,

Temel eğitimden başlayarak ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine,

Problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine,

Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.

 

Kendini gerçekleştirmekte olan birey, kim olduğunu gerçekçi bir gözle algıladığı gibi  kim olabileceği hakkında da daha tutarlı bir kişiliğe sahiptir. Hem kendisi hem de başkaları hakkında iyi düşüncelere sahiptir. Kendine saygı duyar ve kendini olduğu gibi kabul eder. Duygu ve düşüncelerini uygun bir şekilde dile getirir. Değişmeye ve yeni yaşantılara açıktır.Bu doğrultuda hemen hemen tüm sınıf kademelerimiz gerek bireysel gerekse de toplu olarak sınıf bazında haftalık ödevlendirilmekte, ödevler kontrol edilip sonuçları anlık olarak tüm teknolojik alt yapısı ile veliye bildirilmektedir. Karşılaştırmalı deneme sınavlarımız her sınıf düzeyinde haftalık olarak uygulanıp konu analiz detayları ile beraber eğitimin tüm sac ayakları ile paylaşılmakta, haftalık okul rehberlik çerçeve programı dahilinde öğrenci seminerleri ile tüm bilinç algoritmaları kendilerine sunulmaktadır.

 

Öğrenciye Yönelik Çalışmalarımız

 

1)Öğrencilerimizi bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alanlarına yönelik çeşitli kişisel problemlerini önlemeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmek

2)Benlik algısı ve akademik algısının farkındalığına yönelik uygulamalar yapmak

3)Kendini ifade edebilme ve sorun çözme becerilerini geliştirmek

4)Akademik kariyerine yön verecek bilgi birikimini sağlamak

5)Kendini ifade edebilme, etkin dinleme ve karşısındakini anlama(empati) gibi sosyal becerilere yönelik çalışmalar gerçekleştirmek

6)Yetenek, ilgi ve yönelimleri ile ilgili farkındalık düzeyini geliştirmek

 

Eğitsel Rehberlik

 

Bireyin eğitim yaşamı ile ilgili bütün sorunlarına yönelik olarak verilen yardımlardır. Eğitim ortamındaki kişiler arası ilişkilerin, aile ve yakın çevredeki ilişkilerden önemli farklılıkları vardır. Bu nedenle her öğrencinin bu yeni eğitim ortamına uyumla ilgili çeşitli sorunlarla karşılaşması doğaldır. Uyumla ilgili sorunları, psikolojik sağlığı doğrudan doğruya etkileyen sorunlar olarak görmekteyiz.

 

Mesleki Rehberlik

 

Mesleki rehberlik hizmetleri bir meslek için hazırlanmada, mesleğe giriş yollarını aramada, mesleği seçmede, okulları tanımada, etkili ve başarılı bir meslek adamı haline gelmede bireylere dönük yardım süreci olarak da tanımlamaktayız.

 

 

Kişisel Rehberlik

 

Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerinin çözümü için yapılan psikolojik yardımlardır. Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin her bireye dönük olarak düzenlenmesi, bu hizmetlerin sürekli ve önleyici olması, kişisel sorunların ileri psikolojik boyutlara erişmemesi bakımından önem kazanmadığını çok iyi bilmekteyiz.

 

Etik Anlayışımız

 

Ortadoğu Koleji Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisinde, belirli ilkelere uygun bir biçimde çalışmalarımızın yürütülmesi önemlidir. Temel ilkelerimizi aşağıdaki başlıklara göre sıralayabiliriz.

 

1. Yetkinlik (Yeterlilik, Ehliyet)

2. Dürüstlük

3. Duyarlılık ve Hoşgörü

4. Bireysel ve Kültürel Farklılıklara Duyarlılık

5. Toplumsal Sorumluluk

6. Mesleki ve Bilimsel Sorumluluk

7. Danışma seanslarımızda Gizlilik

8. Koşulsuz kabul