Kendilerinin ve başkalarının düşünce emek ve eserlerine saygılı olmayı öğreten bir ortam hazırlamak, sürekli araştırıcılığı ve yaratıcılığı geliştirerek resim eğitimi yoluyla düşünme etkinliğini canlı tutmak, sanat alanında yeteneklerin ortaya çıkarılmasını sağlamak, sanatsal bakış açısı kazandırmak, sanat konusunda tartışabilen, sanat, kültür etkinliklerine katılımını davranış haline getiren bireyler yetiştirebilmek, dayanışma ve paylaşmayı pekiştirmektir.
Görsel Sanatlar Dersi Genel Amaçları:
• Milli Eğitimin amaçları doğrultusunda güzel sanatlarla ilgili bilgileri kazandırabilme,
• Sanatı görsel bir iletişim formu olarak kullanmada ve değerlendirmede güven ve yeterlilik kazanmak için öğrencilerin görsel okur yazarlığını sağlayabilme,
• Sanatsal yaratıcılığı geliştirebilme,
• Her alanda kullanabilecek yaratıcı davranışlar geliştirebilme,
• Düşünceleri gerçekleştirebilmek ve sanat eserlerini üretebilmek amacıyla, bireysel anlayış ve teknik yeteneklerini geliştirebilme,
• Estetik duyguların geliştirilmesi yoluyla, sanat ve tasarımla ilgili olarak bilinçli estetik hükümler vermelerini sağlayabilme,
• Özgün düşünme, üretme ve deneme kapasitelerini geliştirilebilme,
• Düzensizliklerden rahatsız olmasını ve çevresini güzelleştirmesini sağlayacak estetik kişilik kazandırabilme,
• Sanat yoluyla ifade imkânı vererek ruh sağlığına yardımcı olabilme,
• Öğrencilerin kendilerini ispatlamalarına ve kendilerini bulmalarına imkan tanıyabilme,
• Öğrencilerin hayatları boyunca sanat yapan üreticiler veya sanatı bilinçli izleyen tüketiciler olarak içinde yaşadıkları kültüre katkılarını sağlayabilme,
• Bireysel veya grup çalışmalarında sorumluluk ve işbirliği, dayanışma anlayışını, birbirleri arası sevgi, saygı ve yardımlaşma gibi duygu ve davranışları geliştirebilme,
• Sanatın özgünlük olduğunu ve hayata olan katkısını kavrayabilme,
• Sanatsal yaratma hazzını duymasını ve sanatçıyı takdir etmesini sağlayabilme,
• Biçimsel anlatımla ilgili teknik bilgi ve beceriler kazandırabilme,
• Tasarıma yönelik hayal gücünü geliştirebilme,
• Tarihi ören yerlerini, anıtları, müzeleri, sanat galerilerini, atölyelerini ve tasarım stüdyolarını tanıyarak, kültür ve tabiat varlıklarına sahip çıkabilme.
Görsel Sanatlar Eğitimi
Genel düşünmeyi olanaklı kılan ve yaratıcı gücün gelişmesine katkıda bulunabilecek temel bir eğitim modelidir. Öğrenciler sanat etkinlikleri yolu ile; bakma eylemi içerisinde görmeyi öğrenirken, dokunup biçimlendirdiği malzemeleri tanır. Her türlü yetenek ve gereksinimlerini ortaya çıkarma şansına sahip olur ve kendi yetilerinin farkına varır. Doğaya ve çevresinde gelişen, değişen olaylara farklı gözle bakmayı davranışa dönüştürür. Kişiliğini geliştirme fırsatı bulur, soyut kavramları algılaması kolaylaşır, sanat eseri ve kendi arasında bağ kurmayı başarır, özgüven duygusunu geliştirir. İyi bir sanat eğitimi programı ise çalışma alanlarının çeşitlendirilmesiyle değer kazanır. Bu doğrultuda, yaş grubu özellikleri ve önceden belirlediğimiz hedeflere uygun olarak belirlediğimiz kültür politikamız ve çalışmalarımızdan örnekler verir.
Ortadoğu Eğitim Kurumları'ndan mezun olan bir öğrenci;
• Sanatı sever, tanımlayabilir,
• Estetik duyguları gelişmiştir,
• Araştırmacı ve sanat etkinliklerine duyarlıdırlar. Etkinlikleri takip ederler,
• Güncel sanat haberlerini takip ederler,
• Görsel sanatlarda kullanılan yöntem ve teknikleri bilir ve kullanır,
• İki ve üç boyutlu tasarımlar yapar ve bunları uygulayabilir,
• Sanat terimlerini bilir,
• Sanat akımlarından Empresyonizm, Ekspresyonizm, Kübizm, Sürrealizm, Fovizim ve öncüleri hakkında genel bilgiye sahiptir,
• Birinci sınıftan başlayarak onuncu sınıfın sonuna kadar, Henri Rousseaau, Vincent Van Gogh, Henri Matisse, Paul Gaugin, Renoir, Pablo Picasso, Edgar Degas, Rembrandt, Nedim Günsür, Füreyya Kural, Neşe Erdok, Kuzgun Acar, Mehmet Aksoy, Nuri İyem, Devrim Erbil'i inceler ve derinlemesine tanır.
• Sanat dallarını birlikte düşünerek, sanatsal zenginliğe ulaşmışlardır.
• Sanatsal etkinlikler yoluyla toplumu bilinçlendirebilme özelliğine sahiptirler